De zomer zit er weer op en dat betekent dat de meeste bedrijfsuitjes pas volgend jaar weer zullen plaatsvinden. Voor sommigen is dit het juiste moment om alvast vooruit te kijken naar het bedrijfsuitje dat komende zomer op de planning staat. In deze blog blikken we alvast vooruit op wat 2025 ons gaat brengen en welke soort activiteiten er in de lift zitten.
Een belangrijke vraag om jezelf te stellen na het organiseren van een bedrijfsuitje is: “Wat ging er afgelopen bedrijfsuitje goed en wat niet?” Reflectie is goed om ervoor te zorgen dat het volgende bedrijfsuitje nóg beter wordt. Vraag dan ook aan collega’s om hun mening en ervaringen te delen.
Benadruk ook de zaken die niet goed gingen, want dat zijn juist de dingen die veel mensen onthouden. Was de communicatie vooraf duidelijk genoeg? Zijn de activiteiten goed ontvangen? Hebben de gekozen locaties en faciliteiten aan de verwachtingen voldaan? Allerlei vragen die je vooraf kunt stellen.
Met ieder jaar weer nieuwe activiteiten die hun introductie maken in het aanbod aan bedrijfsuitje, is er altijd iets spannends en vernieuwends te ontdekken. Bedrijven zijn steeds creatiever in het plannen van uitjes die niet alleen leuk zijn, maar ook bijdragen aan de teamgeest en samenwerking. Reden genoeg dus, om ook tijd te investeren in het uitzoeken van een bijzondere activiteit die aansluit bij de interesses van jouw team.
Om je van wat inspiratie te voorzien, delen we de belangrijkste trends voor het komende jaar met je.
Een activiteit als bedrijfsuitje is vandaag de dag niet meer voldoende om alle medewerkers te betrekken en te verrassen. Steeds vaker kiezen bedrijven ervoor om meerdere activiteiten te combineren, waardoor je als het ware een ‘dagje uit’ creëert in plaats van een middagje op stap.
Een middagprogramma, in combinatie met een lunch of diner, doet het vandaag de dag goed. Maar je kunt ook overwegen om een avondprogramma te kiezen, zodat je het uitje kunt afsluiten met een laatste, spetterende activiteit zoals een pubquiz.
We zien vandaag de dag al veel activiteiten die VR-gerelateerd zijn. Denk aan VR escaperooms, VR-puzzeltochten en interactieve games die gebruikmaken van augmented reality. De kwaliteit van deze activiteiten wordt steeds beter, waardoor het een alsmaar populairder wordende optie wordt voor bedrijfsuitjes.
De verwachting is dat we deze activiteiten alleen maar vaker gaan zien, zeker ook vanwege het groter wordende aanbod aan spellen en activiteiten.
Expeditie Robinson is al een activiteit die jaren in de lift zit. We verwachten komend jaar dat dit alleen maar meer zal worden, met nieuwe spin-offs op deze toffe activiteit. Denk bijvoorbeeld ook aan Expeditie Columbus of de zeskamp, die net even anders zijn dan de traditionele versie, maar ook specifiek gericht zijn op teambuilding in spelvorm.
Het belang van een bedrijfsuitje wordt alsmaar duidelijker en dat toont zich vooral in bedrijfsuitjes die gericht zijn op samenwerken, communiceren, elkaars sterke punten benadrukken en creativiteit stimuleren.
Met de groeiende aandacht voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid, kiezen steeds meer bedrijven voor groene en duurzame bedrijfsuitjes. Activiteiten die niet alleen leuk zijn, maar ook bijdragen aan het milieu. Onder duurzame activiteiten verstaan we onder meer het organiseren van teamuitjes in de natuur, schoonmaakacties op het strand en stadswandelingen met culturele tussenstops.
Maar ook uitjes waarbij we het milieu niet of amper aantasten zijn geliefd. Denk aan powerkiten, bamboe torens bouwen, de workshop vliegers maken of een fietstocht door Den Haag.
Het bedrijfsuitje wordt steeds belangrijker. Jaarlijks terugvallen op dezelfde activiteit is wellicht makkelijk en minder tijdrovend, je zult niet iedereen gelukkig maken. De gouden tip: Kies voor een unieke activiteit waarbij de kans klein is dat er mensen zijn die deze al eens hebben gedaan.
Wil je volgend jaar verrassen met het bedrijfsuitje? Overweeg dan om deze unieke dag samen te laten stellen met Flitz-Events. Of je nu kiest voor avontuurlijke teambuildingactiviteiten, creatieve workshops of ontspannende uitjes, wij denken met je mee om de unieke twist aan jouw bedrijfsuitje te geven. Neem dan ook vrijblijvend contact met ons op bij vragen.
Mede-eigenaar van Flitz-Events.
Milan Laroes heeft meer dan 15 jaar ervaring in de evenementen branch.